Wyjątkowe Volvo

Wyjątkowe Volvo

22 lipca, 2022 Wyłączono przez Krzysztof Kosmala

C40 Recharge 78 kWh (408 KM) AWD Twin Motor BEV

Pojemność brutto akumulatora: 78 kWh
Pojemność netto (użytkowa) akumulatora: 75 kWh
Technologia baterii: litowo-jonowa (Li-Ion)
Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP): 420 km
Średnie zużycie energii (WLTP): 20.7 kWh/100 km

Przyspieszenie 0 – 100 km/h4.9 s
Prędkość maksymalna
180 km/h

413 l to pojemość bagażnika + (Frunk) 31l

Przy standardowej pozycji tylnych siedzeń w przestrzeni ładunkowej pod roletą bagażnika mieszczą się dwie walizki o długości 750 mm, szerokości 520 mm i wysokości 310 mm.

Zwiększenie przestrzeni ładunkowej do 1205 l

Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa znacznie się powiększa, a płaska podłoga i brak wystającej krawędzi ułatwiają załadunek i rozładunek większych przedmiotów. Składana podłoga służy jako poręczna przegroda przytrzymująca torby z zakupami na miejscu, a także oferuje ukrytą, zamykaną przestrzeń bagażową pod podłogą.

Pierwsze elektryczne Volvo, które miałem przyjemność testować. Kto jeździł jakimkolwiek innym modelem tej marki, ten wie jak wygodne siedzenia produkują, tutaj nie jest inaczej. Poza wygodą, trzeba zwrócić uwagę na dość ascetyczne wnętrze, bez zbędnych fajerwerków.

Tradycyjnie skupię się na plusach i minusach, na podsumowanie zapraszam na samym końcu…

PLUSY:

  • zasięg 400km, całkiem realny latem
  • jakość wykończenia i spasowania, poziom Volvo
  • wygodna pozycja za kierownicą oraz wygodne fotele dla wszystkich pasażerów
  • FRUNK, mały, ale na kable lub małe zakupy wystarczający

(choć przedni bagażnik powinien być standardem dla wszystkich EV, nie jest niestety).

  • stylistyka, nie można odmówić udanych proporcji i ciekawych kształtów
  • systemy bezpieczeństwa, znów poziom Volvo

MINUSY:

  • aktywny tempomat i asystent pasa ruchu nie dają sobie rady na polskich drogach(krajowych), zbędne ruchy kierownicą są dość irytujące. Nie winię do końca samochodu, biorę namiar że to specyfika naszych oznaczeń poziomych, którym daleko do idealnych. Dużo lepiej jest na drogach szybkiego ruchu.
  • zawieszenie odrobinę zbyt sportowe jak na 2185 kilogramowego SUV-a, choć znów rozumiem że przy takiej mocy było to optymalne skonfigurowanie
  • brak możliwości włączonego auta po wyjściu kierowcy (nie pomagał zostawiony kluczyk). Z jednej strony rozwiązanie jest wygodne, bo wsiadasz, wybierasz D i jedziesz. Z drugiej zaś, irytujące – kiedy wysiadasz na minutę lub dwie, jesteś 5-10m od samochodu, a on wyłącza wszystko (muzykę, klimę).
  • widok do tyłu przez tylne okno jest dramatycznie mały, wiadomo że to nie przeszkadza przy kamerach 360, ale przy patrzeniu w lusterko kierowcy podczas jazdy jest to lekki dramat…

Podsumowanie:

Muszę zweryfikować swoje TOP 3 EV 2022, teraz jest następujące:

  1. VOLVO C40
  2. IONIQ 5
  3. KIA EV6

Najlepsze auto elektryczne jakie do tej pory testowałem. Zachwyca stylem, bezpieczeństwem, mocą-przyspieszeniem. Zachęcam każdego, kto jest zainteresowany tematem, aby umówił się na jazdę próbną i sprawdził to na własnej skórze. Połączenie dużych rozmiarów SUV-a z równie imponującym zasięgiem na poziomie realnych 350-400 km to rozwiązanie idealne.

Volvo niezmiennie trzyma swój poziom i będąc kiedyś właścicielem, bardzo chętnie wraca się do tej marki. Nie sposób być zawiedzionym, wygoda, ergonomia są stale znakiem rozpoznawczym, chociaż marka należy do chińskiego koncernu Geely. Jakość jest i mam nadzieję że zawsze będzie integralną częścią Volvo!

Samochód udostępniła firma:

Bardzo miła i profesjonalna obsługa. Polecamy i dziękujemy

TB

Źródło danych technicznych:

https://www.volvocars.com/pl/cars/c40-electric/

https://www.auto-data.net/pl/volvo-c40-recharge-78-kwh-408hp-awd-twin-motor-bev-42724