1000km Teslą Y long range

1000km Teslą Y long range

1 marca, 2024 Wyłączono przez Krzysztof Kosmala

Poniedziałek – przesiadka:

Na 5 dni wymieniamy Leafa I na TMY LR i jesteśmy pod wrażeniem:

1. Zużycia energii z pierwszych 160km

2. Dokładności przewidywanego % baterii po przyjeździe

Te dwie rzeczy robią olbrzymią różnicę…biorąc pod uwagę np. ostatnią jazdę próbną Volvo EX30!

Auto mamy na testy od MagMar.pl Wypożycz Teslę. do piątku, więc jeszcze wiele rzeczy nas pewnie zaskoczy, oby równie pozytywnie!

TMY – dzień 2.

Z takim wynikiem można zaczynać nowy dzień ⚡️ i dzisiejsza trasa 300km robi się jakaś krótsza!

Trasa to Starachowice – Skoczów – czyli ok. 280 km, w międzyczasie po mieście zrobiliśmy ok. 60km. Było sucho a temperatura oscylowała w granicach 7 stopni. Głównym celem testu było sprawdzenie ile Tesla realnie potrzebuje na pokonanie takiej trasy. A wynik był dość zaskakujący.

62kWh zużycia podała TMY LR po przejechaniu 328km. Zaraz po przyjeździe podłączyliśmy ją do Wallboxa aby sprawdzić ile faktycznie pobierze do 100%.

W rzeczywistości na doładowanie do 100% pobrała z sieci 71.62kWh. Tesle znane są z zaniżania zużycia i to się potwierdziło bo straty to 9.62kWh, co daje prawie 13.5%.

Środa – sesja zdjęciowa:

Była też okazja do sprawdzenia praktyczności.

Miejsca w bagażniku oraz we wszystkim schowkach nikomu nie powinno zabraknąć. Tesla model Y jest pod tym względem wzorem ⚡️

971l przy rozłożonych siedzeniach i 2158l kiedy złożymy tylny rząd!

Czwartek to test w trakcie testu ⚡️:

Pojechaliśmy na krótką jazdę próbną do salonu Tesli w Katowicach i przy okazji, mogliśmy sprawdzić jak oszczędna potrafi być Tesla model Y.

Trasa Skoczów -Katowice-Skoczów, większość to ograniczenia do 70km/h i tak głównie jechaliśmy. Było sucho, 11-13stopni.

Średnia z całej drogi(ok.120km) to 14.3kWh/100km.

Po przejechaniu 214km zostało 51% baterii.

Przy okazji zrobiliśmy kilka zdjęć TM3 Highland, żeby porównać ją z TMY, wiemy, że niektórzy się wąchają między tymi dwoma modelami.

Nowa 3 jest lepsza od starej w prawie każdym aspekcie, oprócz kierunkowskazów, przyciski nie zdają egzaminu w wielu sytuacjach…a jazda trwała tylko 1.5h.

Piątek:

Czas na małe podsumowanie, na dobry początek plusy:

-komfort podróżowania, bardzo wygodna pozycja za kierownicą

-zawieszenie, nie jest już tak sztywne jak w modelu 3, nawet wersja Highland jest bardziej usztywniona

-ogromna przestrzeń bagażowa, jeśli komuś jest potrzebny duży bagażnik, to tutaj mamy 854 litry, a maksymalnie można go powiększyć do 2041 l. + dodatkowy, „frunk”-przedni bagażnik ma 117 l. Wow!

-zużycie energii, podczas całego testu osiągałem wyniki od 14-19kWh na 100km, co jest doskonałym wynikiem

-realny zasięg w granicach 350-450km

-ładowanie AC na poziomie 11kW w zupełności wystarczy aby od 10% do 100% doładować samochód w około 7 godzin

-autopilot na drogach szybkiego ruch jest wybitnie przydatny

-mapy Google – nic dodać

-nie trzeba się nudzić podczas ładowania, można ułożyć np. pasjansa lub rozwiązać Sudoku, są też gry dla dzieci!

Mógłbym jeszcze dodać kilka +, ale nie chcę przesadzać, auto ma też swoje – choć niewiele:

-hamowanie fantomowe, dotyczy to głównie dróg podmiejskich, mieliśmy kilka dość ostrych hamowań, jednym powodem był np. autobus wyjeżdzający z parkingu

(jechał w przeciwnym kierunku, ale na linii)

Tesla praktycznie natychmiast stanęła, na szczęście za nami był ktoś w odpowiedniej odległości, więc nic się nie stało

-hałas powietrza przy większych prędkościach, ale jest to zrozumiałe z powodu wielkości bryły samochodu

-średnica zawracania w mieście, przydałaby się odrobinę mniejsza

-system ostrzegania kierowcy podczas działania autopilota, potrafi być dość irytujący i włącza się zbyt często bez większego powodu

Reasumując, jeśli ktoś jest w stanie zaakceptować kilka drobnych –

będzie na 100% zadowolony z zakupu TMY, jeśli natomiast ma jakieś wątpliwości, to zawsze może skorzystać z MagMar.pl Wypożycz Teslę. i sprawdzić osobiście!

#motoevolucja#współpraca

Dziękuję i wracam do swojego Leafa!