Efekty zimowej jazdy EV6 (GTline 77 kWh)
3 lipca, 2022są takie, że już nie potrzebuje więcej prób, znalazłem swój następny EV!
Wszystkie uwagi to moje subiektywne odczucia i to po ledwo 50km i godzinie za kierownicą (więc zdecydowanie za mało!)
Wiadomo że nie wszystko będzie idealne, ale minusów jest zdecydowanie mniej. Ale żeby nie być gołosłownym,
najpierw superlatywy :
1. Czerwony kolor pasuje na żywo jeszcze bardziej niż biały, który stoi w środku (dodam też jego zdjęcie). Wiadomo że czerwony zawsze najszybszy
2. Wygodna pozycja za kierownicą, ustawienie kierownicy (manualne), ustawienie fotela (elektryczne) bardzo łatwo znaleźć idealną pozycję.
3. Pewne prowadzenie, trzymanie się pasa (tryb ustawiony – chyba domyślnie).
4. Przyspieszenie, wystarczające i z 0 i potem na trasie podczas wyprzedzania.
5. Bardzo dobre materiały wykończenia wnętrza, niczego bym się nie czepił.
6. System multimedialny szybko reaguje (brak lagów)
7. Ogólne wrażenia z jazdy, pozycji, wykończenia i całości na wielki plus. Jeździłem do tej pory 7 EV(ten zdecydowanie jest nr. 1)
Teraz minusy :
1. Coś z ogrzewaniem jak dla mnie jest jednak nie OK, zaczyna działać porządnie ze sporym opóźnieniem. Niestety sprzedawca nie był mi w stanie powiedzieć jak to jest przy użyciu zdalnego sterowania. Ja poczułem komfortowe ciepło w kabinie dopiero po ok 15-20 minutach. Kierownica i fotel grzeją oczywiście natychmiast, ale to mało kiedy jest – 5.
2. Na bocznych drogach koła 20/45 są zdecydowanie niewygodne, zawieszenie jest OK tylko na autostradzie. Polskie dziurawe drogi nie nadają się do tego typu auta.
3. Czułem kilka razy jakiś dziwny zryw (jakby koła zrywały przyczepność), w trakcie szybkiego przyspieszenia, był moment braku reakcji i potem nagły kop…
4. Ostatni i chyba największy minus to zużycie, wiem że po 50km i to w zimie (ciężko obliczać), ale 30-40kWh to naprawdę dużo. Średnia wyszła 29, na usprawnienie dodam że trzeba będzie wrócić latem i na spokojnie zmierzyć jeszcze raz na dłuższej trasie. Mój samochód był zimny i stał przed salonem (start 60 kWh ).